Vi söker ombudsman/kvinna

VÄNSTERPARTIET FYRBODAL SÖKER OMBUDSPERSON 75 %

Visstidsanställning 2021-10-01 – 2022-05-31

Vänsterpartiet Fyrbodal är ett partidistrikt i Västra Götaland. Vi är drygt 500 medlemmar som är organiserade i 14 partiföreningar.

Partiets verksamhet i Fyrbodal samordnas från distriktsexpeditionen i Uddevalla, men även mobilt arbete är möjligt. Nu söker vi en ombudsperson på 75 % för ett vikariat under ordinarie ombudspersons partiella föräldraledighet.

ARBETSBESKRIVNING
Partiexpeditionen är partiets organisatoriska nav och det innebär mycket kontakter med distriktets partiföreningar, parlamentariker, enskilda medlemmar, Ung Vänster och allmänhet.

Arbetet innebär också viss kontakt och samverkan med andra partidistrikt och partistyrelsen/partikansliet centralt.

Du kommer att arbeta i nära kontakt med distriktsstyrelsen och i samarbete med nuvarande ombudsperson. I tjänsten ingår ansvar för hantering av distriktets ekonomi, hantering av vårt medlemsregister samt ett visst ansvar för planering av valrörelsen 2022.

ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER
Du har mycket god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet från styrelsearbete inom Vänsterpartiet eller motsvarande organisation är meriterande, liksom webbaserat arbete.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra. Du är ansvarstagande, har god organisatorisk förmåga och gärna erfarenhet av bokföring, och av registerhantering.

Då du är hela distriktets ombudsperson är körkort önskvärt.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Visstidsanställning med tillträde 2021-10-01 eller efter överenskommelse.

Vikariatet är tidsbestämt till 22-05-31

Omfattning: 75 % av en heltid.

Lön: Enligt Handels kollektivavtal för politisk sekreterare.

Oreglerad arbetstid. Arbete kvällar och helger förekommer.

ANSÖKNINGSTID
Maila din ansökan senast den 15 september 2021 till