Välkommen att delta i studiecirkel med Balans!

Vänsterpartiet Fyrbodal och Vänsterpartiet Trollhättan bjuder in dig som medlem att delta i en studiecirkel tillsammans med oss och tankesmedjan Balans. Den handlar om vår gemensamma välfärd och den nedskärningspolitik som närmast blivit norm i Sverige de senaste decennierna.

Studierna utgår från tankesmedjans två böcker “De lönsamma” och “De effektiva”. Alla som är med i studiecirkeln får ett exemplar av respektive bok och kan behålla dessa efter avslutad kurs. Du kan läsa mer om böckerna och Balans på deras hemsida tankesmedjanbalans.se.

Självklart är studiecirkeln helt kostnadsfri för dig som är medlem. Planerad start för studierna är januari 2021 och de beräknas pågå under ett par månader. Vi kommer att titta på inspelat material, läsa i böckerna och sedan använda oss av Zoom för att hålla videomöten där vi tillsammans diskuterar innehållet.

För att delta anmäler du dig senast 1 december på följande länk: https://bit.do/cirkelvfyrbodal För att få boken i tid är det viktigt att du anmäler dig senast 1 december.
Har du några frågor eller funderingar? Vänd dig till [email protected] så ser vi till att hitta ett svar till dig.

Vill du testa på Zoom och lära dig dess grundläggande funktioner innan du påbörjar kursen? Håll utkik på hemsidan och vår facebooksida, vi har hållit en kurs i Zoom och det kommer att bli en till strax innan cirkeln börjar.