Det går bra nu!

Vänsterpartiet har mer än fördubblat sitt medlemsantal sedan 2012. För Vänsterpartiet Fyrbodal som gick samman som nytt distrikt i februari 2017 innebär det en ökning med ca 150 medlemmar till dagens datum, då medlemsantalet uppgår till 528 medlemmar. Framgången har varit särskilt stark i Dalsland, där bland annat både Vänsterpartiet Åmål och Vänsterpartiet Bengtsfors känner av framgångarna då man ökat medlemsantalet med ca 150%.

Med 12 dagar kvar till valet skapade Vänsterpartiet Fyrbodal också historia genom att konstituera ytterligare en partiförening inom distriktet. Den 29 augusti bildades Vänsterpartiet Dals-Ed​. I och med det har Vänsterpartiet verksamhet i Fyrbodals alla kommuner. Inte nog med det. Man ställer också upp i kommunvalet i samtliga kommuner. Vänsterpartiet lämnar därför nu Kristdemokraternas och Miljöpartiets sällskap som de partier som inte ställer upp i valkretsens samtliga kommuner i distriktet.

– Det är fantastiskt roligt att vara ordförande för ett parti som växer så som Vänsterpartiet gör nu. Under mina över 40 år som aktiv har jag aldrig varit med om något liknande, säger Elise Norberg Pilhem, en av två ordförande i Vänsterpartiet Fyrbodal.

– När vi nu är ute och möter väljarna känner jag vinden vi har i ryggen. De vi möter vill se en förändring i samhället och ser att vi är ett alternativ till fortsatta besparingar och ökad ojämlikhet. Det är fantastiskt inspirerande, säger Elin Segerlind, riksdagskandidat för Vänsterpartiet Fyrbodal.

När Sverige nu går till val ser Vänsterpartiet ut att öka kraftigt även i valresultatet. I de flesta opinionsmätningar ligger Vänsterpartiet stadigt över 10%. Visst vill väl du också vara med att göra Sverige till ett varmare och mer solidariskt land? Då är det Vänsterpartiet som du ska lägga din röst på.