Styrelseutbildning – anmäl dig idag!

Detta blir ett tillfälle för dig som är vald till ett styrelseuppdrag, revisor eller valberedare i partiförening eller distrikt att lära dig mer om ditt uppdrag. Det är också möjligt för dig som är intresserad av att testa på ett sådant uppdrag att få en inblick. Vi hoppas att kunna erbjuda en möjlighet att diskutera med andra och att utbyta erfarenheter med andra med samma uppdrag.

Dagen delas upp i två delar. Förmiddagen ägnar vi åt att i helgrupp lyssna på Elise Norberg Pilhem, vår distriktsordförande och ett riktigt proffs på organisatoriskt arbete i vårt parti med lång erfarenhet av olika roller från partiförening till verkställande utskott och sammankallande i den particentrala valberedningen. Hon berättar grundläggande om styrelsens roll i partiet och partiföreningen, samt hur ett gott föreningsarbete kan lägga grunden för vår vänsterrörelse.

Under eftermiddagen tar vi med oss vad vi lärt oss tidigare på dagen och zoomar in till våra respektive roller. Även om styrelsen ska arbeta som ett kollektiv kan det finnas behov av att lära sig mer om vad som förväntas av oss i våra olika roller. Inledare för eftermiddagens pass är Mats Pilhem – ordförandegruppen, Gunilla Cederbom – kassörsgruppen, Elise Norberg Pilhem – valberedargruppen och Mats Berglund – övriga.

Kort sagt finns det mycket matnyttigt både för dig som har lång erfarenhet och dig som nyvald. Självklart välkomnar vi även dig som är sugen på ett styrelseuppdrag men inte vågat dig dit ännu.

OBS! Pga coronasituationen kommer vi att ge möjlighet för alla som vill att vara med hela dagen på distans. Efter sista anmälningsdag kommer alla anmälda att få ett mail med info om hur man går tillväga.

Anmäl dig på länken nedan och sprid i din partiförening. Anmäl dig gärna redan nu, men sista dag är 24 augusti.

När? Den 5 september, 10.30-16.00
Var? Tingshuset, Landsvägsgatan 52, Mellerud (Fint tegelhus bredvid E45)
Mat? Vi bjuder på lunch under dagen

Anmälan? Här: https://forms.gle/4zXu657b9mVK3bty7