Dags för Fyrbodals års- och valkonferenser
DÅK är en förkortning av distriktsårskonferens och är det årliga möte där distriktet tar beslut om strategiska frågor, bestämmer vilka som ska sitta i styrelser och vad vi i distriktet ska syssla med det kommande året.

Under 2018 är det val, vilket betyder att vi också har en valkonferens som ska besluta om hur riksdags- och regionlistorna ser ut och där vi också ska bestämma hur vi ska jobba i valet för att få genomslag för våra frågor och nå ett så bra valresultat som möjligt

Helgen 3-4 mars äger båda dessa konferenser rum på Ljungskile Folkhögskola och enligt Vänsterpartiet stadgar ska alla medlemmar informeras om detta.

Nominera inför DÅK och valkonferens
Eftersom vi har många personval är det viktigt att valberedningen får in förslag på vilka som bör väljas. Följande vill valberedningen ha förslag till:
* Riksdagslistan
* Regionlistan
* Distriktsordförande
* Distriktsstyrelsen
* Revisorer
* Ombud till representantskapet
* Styrelsen ABF Fyrbodal
* Styrelsen Semesterhemmet Nordkroken

Alla nomineringar mailar du till valberedning.fyrbodal@vansterpartiet.se senast den 20 januari. För information om vad respektive uppdrag innebär går det bra att höra av sig till valberedningen på samma adress. De du nominerar ska vara tillfrågade och ska ha tackat ja till att vara nominerade.

På DÅKen kommer även en ny valberedning att väljas. Detta val bereder distriktsstyrelsen. Dina nomineringar till valberedningen skickar du till fyrbodal@vansterpartiet.se.

Val- och rapportering av ombud
Eftersom det, trots att de hålls i samma lokal under samma helg, är olika konferenser måste ombuden väljas separat. Det kan vara bra att veta att DS-ledamöter inte är valbara som ombud på DÅK, men däremot på valkonferensen. Alla medlemmar har självklart rätt att vara åhörare, men vi ser gärna att man anmäler att man kommer så att vi vet. Åhörare har inte rätt till mat och logi, men detta kan eventuellt ordnas separat om man kontaktar Ljungskile folkhögskola.

Ombuden ska vara inrapporterade till fyrbodal@vansterpartiet.se senast 31 januari. Varje partiförening tilldelas ett ombud per påbörjat tiotal betalande medlemmar, räknat den 30 november. Nedan ser ni hur många ombud ni har att utse:

Bengtsfors: 2
Färgelanda: 1