Fortsatta studietillfällen i vinter

Efter tre fantastiska studietillfällen med kommunalpolitisk introduktion, skol- och utbildningspolitik och nu senast socialpolitik så fortsätter vi i vinter med två tillfällen till. Du behöver inte ha varit på de två tidigare för att delta på dessa, utan alla våra medlemmar och sympatisörer är varmt välkomna oavsett förkunskaper.

14/12 – Ekonomisk politik och budget – Mats Einarsson
Mats Einarsson har lång erfarenhet av att jobba med budgetfrågor och är med att skriva vår nya lathund för kommunala budgetar. Här går han igenom grunderna om kommunal ekonomi och hur vi genom budgetarbete kan driva vänsterpolitik i våra hemkommuner. Gott om tid för frågor och diskussion.
ABF Uddevalla (Junogatan 8), kl 13-16. Vi bjuder på fika!

11/1 – Miljöpolitik i kommuner – Eva-Lena Öman
Vänsterpartiet har Europas bästa miljöpolitik, hur kan vi se till att bedriva den i vår hemkommun? Eva-Lena Öman jobbar både kommunalt, regionalt och nationellt med miljö och hållbarhetsfrågor. Hon bjuder nu på tips och idéer till Fyrbodals alla medlemmar, med gott om tid för diskussion.
ABF Vänersborg (Edsgatan 31), kl 11-15. Vi bjuder på lunchsmörgås!