Politik

Uppmärksamma 8 mars med oss!

Den 8 mars uppmärksammar feminister över hela världen den internationella kvinnodagen. Självklart gör vi i Vänsterpartiet Fyrbodal också det på några olika ställen i distriktet. Har vi missat något i vår lista? Maila [email protected] så lägger vi till!

Bengtsfors
Välkomna att uppmärksamma internationella kvinnodagen med en hyllad dokumentärfilm!
“Sara med allt sitt väsen” är en dokumentär om Sara Lidman, en norrländsk författare som synade samhället i sömmarna som ingen annan. Filmen börjar klockan 13.00 på Odeon, och när den är slut så går vi ner till Paletten för att fika och diskutera filmen tillsammans med regissören Gunilla Bresky. Inträde: 80 kr
Facebookevenemang: https://www.facebook.com/events/1985942248218282/

Strömstad
Tillsammans med en rad andra organisationer uppmärksammar vi internationella kvinnodagen på Folkets hus kl 11-13. Varmt välkomna!

Trollhättan
Välkomna att fira internationella kvinnodagen med Vänsterpartiet. Vi kommer att vara i partilokalen på Drottninggatan 21, där vi kommer ha ett framförande om jämlikheten i Sverige idag, ett quiz och en diskussion om ämnet idag.  Så klart kommer vi ha hemmagjorda bakverk till kaffet/teet att smaka på, så håller vi diskussionen levande. Varmt välkomna!
13:00 Mingel , 13:30: Kokab Faris talar om 8:e mars
Öppen diskussion om jämställdhet i Sverige
Facebookevenemang: https://www.facebook.com/events/1687125464761281/

Uddevalla
Tillsammans med en rad andra organisationer uppmärksammar vi internationella kvinnodagen med teaterföreställningen “Camilla försvann” på Folkets hus kl 19. Fri entré!
Facebookevenemang: https://www.facebook.com/events/1153085308377662/