Vänsterpartiet Fyrbodal är redo att vinna valet!

Under våren har Vänsterpartiet Fyrbodal satsat stort på att utbilda varandra inför sommarens kampanjande och den stundande valrörelsen. Vi är oerhört glada att så många valt att vara med på dessa evenemang och vill tacka er alla som valt att göra dem så roliga, intressanta och peppiga som de blivit.

Vill du vara med och arbeta för Vänsterpartiet i valrörelsen? Så roligt – vi har mycket roligt kvar! Klicka här och ta steget in i vår rörelse för jämlikhet!

Dessa evenemang har vi arrangerat i vår:

Valskolan med Linn Wegemo och Elin Segerlind
En söndag i slutet av april fylldes Tingshuset i Mellerud med såväl nyblivna som mångåriga Vänsterpartister för att lära sig mer om vår politik. Det diskuterades, studerades och peppades med hjälp av Linn från partistyrelsen och vår riksdagsetta Elin. Tack alla som kom!

Kampanja som Bernie
Tillsammans med Zetkin foundation anordnade vi studier i hur en träffar väljare och värvar människor till vår rörelse för jämlikhet. Grayson från Bernie Sanders.kampanjen förgyllde tillsammans med många vänstersympatisörer denna onsdagskväll i Uddevalla!

Rekordstort första maj
Visserligen inget studietillfälle, men på rekordmånga olika håll i distriktet firade vi arbetarrörelsens högtidsdag och historiskt många valde att gå ut i regnovädret för lyssna på tal, käka sockervadd eller helt enkelt umgås med andra vänsterpartister. Så peppande!

Valupptakt med Hanna Gedin
På Dalslands folkhögskola i Färgelanda samlades många vänsterpartister för att lyssna på vår biträdande partisekreterare Hanna, bli fotograferade av fotograf Tobias och diskutera strategier. Med solen skinande var vi många som åkte hem i solskenet och längtade efter valrörelsen. Snart kommer den, se till att vara med de också!

Klicka här och bli en del av Vänsterpartiet – för att det är dags för jämlikhet!