Åmål

Fira första maj med oss!

På många platser runtom i vårt distrikt kommer vi att uppmärksamma första maj och vi hoppas att du vill vara med. Följande firanden äger rum i år:

Bengtsfors
Samåkning till Göteborgs första maj-firande. Hör av dig om du vill åka med!

Munkedal
Firar i år tillsammans med Uddevalla, samåkning klockan 11.15 från torget. Anmäl till [email protected] om du vill åka med, eller ta dig till Uddevalla på egen hand. Välkommen!

Strömstad – Koster
Sveriges västligaste Första maj-firande! Avgång från Norra hamnen 10.20 och vi är tillbaka 16.00. Vi bjuder alla medlemmar på resa och mat. Anmälan senast 20 april!

Tanum – Grebbestad
Kampsång och picknick i parken vid kajen/Malkolm. Dragspel och gitarr kompar och vi sjunger/trallar gemensamt efter förmåga och dagens humör. Vi är på plats från kl 14.00 tills vi tröttnar. Varmt välkomna!

Trollhättan – Maria Alberts park
Firande med musik och tal med start 10.30. Huvudtalare är riksdagsettan Elin Segerlind och konferencier är ordförande Lina Fryk Granat. Barnvänligt med lekplats i närheten. Vi bjuder på fika och enklare förtäring. För mer information: trollhattan.vansterpartiet.se

Uddevalla – Margretegärdeparken
Traditionsenligt firande med början 12.00. Tal, musik, poängpromenad och fika. Tal av vårt förstanamn på riksdagslistan Elin Segerlind, förstanamnet på regionlistan Kerstin Joelsson-Wallsby, vår kommunlistetopp David Höglund-Velasquez, Vänsterpartiet Uddevallas ordförande Rickard Joelsson-Wallsby och Matilda Eskilsson från Ung Vänster. Varmt välkomna!

Vänersborg – Partilokalen
Offentligt möte med diskussion om aktuell politik med lokala politiker i lokalen på Kronogatan, kl 12.30-14.00. Det bjuds på fika och god stämning.

Åmål – Torget
Träffa oss på torget i Åmål från klockan 13.00. Ställ frågor om vår politik eller ta en fika och snacka skit med våra lokal politiker och kommunfullmäktigekandidater. Varmt välkomna!