Fira första maj med oss – från soffan!

Som du säkert förstår blir det svårt att arrangera demonstrationer på första maj detta år. Covid -19 och myndigheternas bestämmelser och råd gör att vi tvingas sitta hemma istället för att träffas och uppmärksamma arbetarrörelsens högtidsdag. Därför har vi försökt att samla några tips till dig som ändå vill fira denna dag tillsammans med arbetarrörelsen och Vänsterpartiet.

Digitalt första maj med Vänsterpartiet Fyrbodal
Här i Fyrbodaldistriktet har vi spelat in ett digitalt firande där vi intervjuar vår riksdagsledamot Elin Segerlind och distriktsordförande Elise Norberg Pilhem. Dessutom bjuder vi på hälsningar från vänner i distriktet och ute i världen, samt musikinslag. Det positiva är att du kan ta del av den precis när du vill, klicka bara på någon av länkarna nedan!

Du hittar filmen här: Första maj med Vänsterpartiet Fyrbodal 2020

Om du hellre vill lyssna går det bra här: soundcloud.com/vansterpartietfyrbodal

Vänsterpartiet sänder i Radio Trollhättan
Klockan 11 och 15 sänder Vänsterpartiet Trollhättan ett program på Radio Trollhättan. Det blir tal, prat om lokal och nationell politik, samt intervju med Jonas Sjöstedt. Dessutom musik av Liza & Erik!

Du kan lyssna på 90.6 MHz om du bor i sändningsområdet, eller på deras hemsida radiotrollhattan.se

Häng rött på första maj!
Över hela landet kommer många vänsterpartister och andra i rörelsen att hänga ut röda tygstycken, girlanger eller fanor från sitt fönster under dagen. Förhoppningen är att skapa en gemenskap genom att se att det finns många människor med hjärtat till vänster i samhället även när vi inte kan ses.

Mer info på facebookevenemanget: facebook.com/events/645371696024417/

Fira första maj med Jonas Sjöstedt
Fira dagen med bland annat Jonas Sjöstedt, Tiffany Kronlöf, Ann Petrén och Stefan Sundström! Mellan kl 12 och 14 sänder Vänsterpartiet sitt centrala firande från sin Facebooksida. Du kommer åt sändningen genom sidan även om du inte har ett eget konto på Facebook. Jonas Sjöstedts tal sänds även på SVT Forum kl 12.30.

Även här ett facebookevenemang: facebook.com/events/222370015694558/

Vem är du på första maj?
Våra vänner i Skånedistriktet har snickrat ihop ett roligt litet quiz där du med hjälp av några frågor får reda på vilken karaktär du är på första maj. Är du kanske agitatorn, gräsrotsveteranen eller tillhör du champagnevänstern?

Ta reda på det här: 1maj2020.se